V ČR je momentálně dost nepříznivé počasí. To vyžaduje zvýšenou pozornost, protože hrozí velké riziko záplav, povodní a atmosférických srážek. Jak tedy chránit svůj majetek?

Udělal jsem si tabulku všech našich klientů, kteří mají námi zprostředkovanou smlouvu o pojištění nemovitosti, domácnosti a odpovědnosti.

Většina má správně nastavenou pojistnou částku. Nedojede tedy v případě pojistné události k podpojištění. Co to znamená?

Podpojištění znamená, že když například povodeň, záplava, atmosférické srážky způsobí škodu na nemovitosti a uplatňuje se po pojišťovně náhrada škody, tak ta má právo krátit poměrnou částkou pojistné plnění v případě, že výše pojistné částky ve smlouvě neodpovídá aktuální hodnotě nemovitosti. Řešení mám!

Je potřeba zkontrolovat a zhodnotit, jak je pojistná částka ve stávající smlouvě nastavená ve vztahu k hodnotě nemovitosti a případně ji změnit. Pozor však na uplatnění čekací doby, která je u některých pojišťoven nebo produktů kolem 10 dní. Co to znamená?

Pojišťovna čeká, zda nedošlo k účelovému navýšení pojistné částky nebo založení smlouvy a plnila by podle původního nastavení smlouvy.

Pojďme společně zjistit, jak je na tom třeba vaše smlouva a případně vše společně opravíme. No a jak nahlásit pojistnou událost?

Na to jsme odpověděli našim klientům v pravidelně rozesílaném newsletteru. Chcete-li ho také dostávat napište mi na david@muhlhandl.cz s textem „mám zájem o newsletter“.